Cum folosesti datele din social media pentru afacerea ta
Cand vine vorba despre informatii de pe social media, e usor sa va descurajeze cantitatea mare de date si statistici. Poate fi dificil sa stiti ce sa faceti cu toate aceste date si cum sa le folositi in scopuri de marketing pentru a va creste afacerea.
Urmand cateva bune practici sau abordari pentru a analiza datele din social media, va puteti ajuta compania sa treaca de la simpla observare a datelor la descoperirea informatiilor cu adevarat importante pentru afacere.
Este important sa intelegem ca valoarea informatiilor din retelele sociale sta in calitate, nu in cantitate. Practic, vorbim de gandurile, experientele si sentimentele oamenilor, nu de raspunsurile multiple pe care le au.
De exemplu, daca 65% dintre utilizatori au raspuns pozitiv la o campanie de marketing pentru un produs nou, este un lucru util, dar insuficient. Daca insa stiti ce le-a placut utilizatorilor, ce nu le-a placut si mai ales de ce, obtineti informatii mai valoroase care pot fi utilizate pentru decizii strategice viitoare.
Segmentare vs indicatori macro
Singurul mod util de a obtine informatii valoroase din toate datele, este sa va concentrati pe segmente in locul indicatorilor macro. Indicatorii macro, de cate ori fac click oamenii pe un anunt, de cate ori apreciaza sau distribuie o postare, nu au nicio valoare luati individual. Intrebati-va insa ce indica acele valori, si de ce oamenii gandesc si actioneaza in acest mod.
Altfel spus, organizatiile ar trebui sa se concentreze pe motiv, nu pe actiune. Comportamentul este mai important decat implicarea, in acest caz. Daca poti stabili cauzele comportamentului clientilor, poti folosi aceste informatii in avantajul tau.
Comportament vs Implicare
Informatiile obtinute din social media sunt cu adevarat valoroase atunci cand ele depind mai mult de viziunea umana si mai putin de algoritmii informatici ai platformei. Algoritmii furnizeza date brute, dar e nevoie de oameni care pot aplica judecati si teorii comportamentale pentru a interpreta datele si a oferii informatii practice valoroase.
Nu in ultimul rand, informatiile din social media ale unei companii ar trebui sa aiba ca scop actiunile, nu rezultatele. Nu este suficient sa stiti ca afacerea are un milion de aprecieri pe Facebook sau ca urmaritorii Twitter au crescut cu 25%.
Scopul e de a extrage informatii practice din aceste date si de a stabili modul in care se pot utiliza informatiile respective pentru a imbunatatii produsele sau serviciile companiei. Astfel, un aspect important pentru succesul tuturor companiilor, reaseaza clientul la baza proceselor de luare a deciziilor intr-o organizatie.
Continuarea in articolul…urmator.